Presentació

Començo presentant-me. Sóc el Ricard Gomà, tinc 53 anys. Som 3 germans. Els meus avis van arribar a Barcelona des de l’Urgell, Aragó i Andalusia. El pare i la mare van treballar de valent per tirar endavant. L’Ada i jo tenim tres filles: l’Aina, la Laia i la Jana, de 23, 20 i 18 anys. Van a l’escola i la Universitat pública. Visc en un pis de lloguer a l’esquerra de l’eixample, a prop del mercat del Ninot, el barri on vaig néixer. Hem viscut també a la Font de la Guatlla (Sants-Montjuïc) i hem passat llargues temporades a Escòcia i Anglaterra. Així que podem, ens escapem al Port de la Selva i a agafar energies pel camins del Cap de Creus i l’Albera. M’agrada llegir poesia, i el futbol, sóc del Barça (també de Boca i del Celtic). Em fascina Barcelona, sobretot els barris populars i els històrics. Quasi sempre vaig amb bici o en metro.

Des de jove he participat en activitats sociopolítiques: el moviment antinuclear, les assemblees d’estudiants, la insubmissió, la cooperació amb Nicaragua. I més recentment, els moviments contra la guerra, Porto Alegre i els fòrums socials. Vaig treballar d’educador a Baró de Viver, i des de 1987 sóc professor de polítiques a la UAB. M’agraden les classes i la recerca. Amb la gent de l’IGOP hem fet molts projectes sobre polítiques socials, exclusió, participació i moviments socials.

A l’any 2000 vaig entrar a Iniciativa, il.lusionat de poder participar en un projecte engrescador, d’esquerra ecologista. El 2003 i el 2007 he estat elegit a les municipals de Barcelona a la llista de la coalició. I el 2011 com a cap de llista. Al llarg d’aquests anys he fet de regidor, primer, de benestar social; després d’acció social i ciutadania, com a Tinent d'Alcalde. Entre 2011 i 2015 hem treballat a l'oposició, confrontant la Barcelona en venda; i contruint alternatives  per una ciutat més ecològica i inclusiva, amb participació als barris, articulant xarxes amb la gent creativa i rebel. Al llarg del 2014 i 2015 he aportat el meu granet de sorra al projecte de 'Barcelona en Comú'. Hem guanyat les eleccions del 24 de Maig. Ara segueixo treballant a la UAB: a l'IERMB i a l'IGOP.


3 comentaris:

18 de setembre de 2009 a les 19:38 Anònim ha dit...

per ara les aportacions, entre d'altres, musicals i literaries, fascinament compromeses.

salut,

2 de juny de 2010 a les 22:09 Anònim ha dit...

Hola Ricard, m'ha agradat molt la teva presentació personal. Una pregunta, disposes d'algun correu electrònic on se't puguin enviar una proposta per tal de millorar un projecte que posa en perill el patrimoni cultural i històric de Barcelona?
Moltes gràcies!!!!

18 d’octubre de 2010 a les 23:12 JordiA ha dit...

Benvolgut Ricard,

Després de compartir amb tu les lluites diàries contra marginació i per l'inclusió dels joves al raval formant part de Tot raval, tu des de les teves postures i jo des de les meves - catòliques - però, si més no per part meva, des del respecte no m'esperava la teva sortida de to. No ets home de sortides de to i per tant no sé què l'ha motivat. Jo no em poso en qui ve i qui va del teu partit o de la teva Internacional amunt i avall. En allò que ens trobem ens trobem i en allò que no, ens respectem. Noi, potser se t'ha vist el llautó... esperem que no.

Jordi (repensantlesquerra.org)