tag:blogger.com,1999:blog-5465488024147393963.post2976563266293493231..comments2022-04-09T05:22:27.282+02:00Comments on utopies quotidianes: El Programa d'ICV-EUiA. Dempeus contra les injustícies. Creadors de futur.ricard gomàhttp://www.blogger.com/profile/00280688364929740927noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-5465488024147393963.post-4062345420581693052011-05-05T13:34:21.954+02:002011-05-05T13:34:21.954+02:00-¿Accepteu la zona de Preparc a Collserola, que se...-¿Accepteu la zona de Preparc a Collserola, que sembla que hagi estat inventada per a poder seguir construint més amunt?<br /><br />D’acord amb el decret 146/2010, de 19 d’octubre, de declaració del Parc Natural de la Serra de Collserola, el que es coneix com a zona de “preparc” són els espais de regulació especial (ERE), que no han estat creats per construir més amunt.<br /><br /> <br /><br />L’àmbit del Parc Natural incorpora unes àrees, delimitades en un mapa, anomenades espais de regulació especial (ERE), i definides com a sectors amb major vinculació a la trama urbana, ja sigui per la presència d’edificacions com per les seves característiques d’àmbits d’enllaç entre els sistemes naturals i els espais verds de la ciutat.<br /><br /> <br /><br />Els ERE es regeixen per les determinacions del planejament urbanístic i del Pla especial de protecció del medi natural i del paisatge del Parc Natural, però el decret deixa clar que hauran de ser compatibles amb els objectius del Parc Natural i de la seva naturalesa d’espai inclòs a la xarxa Natura 2000.<br /><br /> <br /><br />Des d’ICV-EUiA vetllarem perquè es compleixin les normes de planejament urbà i de protecció ambiental d’aquest espai natural.<br /><br /> <br /> <br /><br />-Quina manera hi ha de reduir la contaminació a Barcelona?<br /><br />Ja fa temps que a Barcelona estem treballant per reduir la contaminació atmosfèrica amb mesures com el reg de carrers molt transitats amb aigua del freàtic (ha suposat una reducció del 6% de PM10) o el canvi de vehicles amb la nova contracta de neteja i gestió de residus (ha suposat un descens del 35% de NOx i el 95% PM1).<br /><br /> <br /><br />Proposem dues vies per reduir la contaminació: la reducció del trànsit de vehicles privats per tenir una major mobilitat sostenible i l’execució del Pla Energia, Canvi Climàtic i Qualitat de l’Aire de Barcelona 2011-2020, recentment aprovat.<br /><br /> <br /><br />La mobilitat té una gran influència sobre la qualitat de l’aire i, en conseqüència, sobre la salut de les persones. El trànsit és la principal causa de les emissions de NOX a Barcelona, i representen un 48,2% del total anual. Cada dia feiner entren i surten de Barcelona 1.300.000 vehicles. Cal rebaixar aquesta xifra i, per fer-ho possible, no n’hi ha prou amb ofertar més transport públic (que s’ha de fer, òbviament). Cal renunciar definitivament a noves infraestructures viàries. L’oferta de carrils per al cotxe crea la demanda del seu ús i, aleshores, els ciutadans i les ciutadanes que el fan servir no canvien les seves pautes de mobilitat.<br /><br /> <br /><br />Continuarem treballant en aquest sentit, desenvolupant el Pla Energia, Canvi Climàtic i Qualitat de l’Aire de Barcelona 2011-2020, amb el qual preveiem una reducció per càpita del 25% de NOx i del 41% de PM10 respecte els valors de 2008.<br /><br />El Pla és transversal, implicant el sector industrial, domèstic i terciari, mobilitat, grans infraestructures, i aspectes relacionats amb la generació i subministrament energètic. Consta de 108 projectes, dels quals un 22% estan directament relacionats amb la qualitat de l’aire.<br /><br />Gràcies per contactar-me!ricard gomàhttps://www.blogger.com/profile/00280688364929740927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5465488024147393963.post-45334120871958074182011-05-05T13:34:10.827+02:002011-05-05T13:34:10.827+02:00Hola Vitus, perdona el retard en comentar però la ...Hola Vitus, perdona el retard en comentar però la campanya em deixa poc temps. Pots trobar el programa sencer a la web: www.ricardgoma.cat.<br /><br />Com pot ser que el projecte de l'Hotel Vela es fes sense problemes amb Imma Mayol com a regidora de medi ambient?<br /><br />L’Hotel Vela es va poder construir perquè el plenari de l’Ajuntament va aprovar un pla urbanístic que ho va permetre, sense que la regidoria de Medi Ambient ho pogués evitar perquè no té cap força legal per fer-ho. Aquest pla no va tenir el recolzament d’ICV-EUiA que va votar-hi en contra, en solitari, les dues vegades que ha passat pel plenari: el 23 de novembre de 2001 i el 21 de juliol de 2006. En canvi, va comptar amb els vots favorables de PSC, ERC, CiU i PP. Aquests partits són els responsables que avui estigui construït l’Hotel Vela.<br /><br />Per cert, darrerament, també hem votat en contra d’un planejament urbanístic que permetrà instal·lar un port de luxe al costat de l’Hotel Vela. Estar en el govern no vol dir que no lluitem contra allò que no compartim. Malauradament, de vegades els projectes s’aproven amb altres majories.<br /><br /><br />-Tornareu a posar arbres de Nadal caríssims il·luminats amb pedals?<br /><br />Els arbres als quals et refereixes es van comprar. Per tant, actualment, la seva col·locació en equipaments o l’espai públic no genera més cost.<br /><br />És probable que la col·locació d’aquests arbres, com a part de la ornamentació nadalenca de la ciutat, s’emmarqui en el projecte global de les actuacions nadalenques de Barcelona que coordinen els responsables de comerç.<br /><br />Els arbres solars s’han reaprofitat en espais dels districtes de la ciutat i els 2 arbres interactius connectats a bicicletes al Saló de la Infància.<br /><br /><br />-Mantindreu el Bicing amb el dèficit que té?<br /><br />El Bicing és un sistema públic basat en l’ús compartit de la bicicleta i que ha estat pensat per afavorir la intermodalitat amb els altres modes de transport públic. Per tant, és un excel·lent complement per aconseguir un model de mobilitat sostenible per a Barcelona i el nombre de persones que l’usen n’és una prova.<br /><br />És l’àrea verda d’estacionament (lluny de la famosa finalitat recaptatòria de la que se’ns acusava quan vam implantar l’àrea verda) la que ens ha permès finançar el Bicing. Cal afegir que aquest dèficit es manté dins els marges habituals de dèficit assumit per qualsevol altre transport públic de la ciutat i l’Àrea Metropolitana.<br /><br /> <br />(...)ricard gomàhttps://www.blogger.com/profile/00280688364929740927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5465488024147393963.post-70555677869565222722011-04-26T10:52:29.573+02:002011-04-26T10:52:29.573+02:00Gràcies per la resposta. L'ús veïnal i ciutadà...Gràcies per la resposta. L'ús veïnal i ciutadà mai ha suposat un perill pel parc. Si s'ha de limitar, en tot cas, haurà de ser la seva vessant turística. No ens podem convertir, si es que ja no ho som una mica, en una ciutat aparador. <br /><br />Jordi PeiróAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5465488024147393963.post-88508712133665861772011-04-23T22:36:10.344+02:002011-04-23T22:36:10.344+02:00M'interessaria saber on puc trobar el programa...M'interessaria saber on puc trobar el programa complet d'ICV. Personalment em preocupen diverses qüestions:<br />-Com pot ser que el projecte de l'Hotel Vela es fes sense problemes amb Imma Mayol com a regidora de medi ambient?<br />-Tornareu a posar arbres de Nadal caríssims il·luminats amb pedals?<br />-Mantindreu el Bicing amb el dèficit que té?<br />-¿Accepteu la zona de Preparc a Collserola, que sembla que hagi estat inventada per a poder seguir construint més amunt?<br />-Quina manera hi ha de reduir la contaminació a Barcelona?Vitusnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5465488024147393963.post-33393198863466140872011-04-15T12:54:12.438+02:002011-04-15T12:54:12.438+02:00Hola Jordi, el Park Güell presenta una complexitat...Hola Jordi, el Park Güell presenta una complexitat perquè té alhora una dimensió local i global, és un parc d’ús per als barris del voltant i, alhora, és un atractiu de la ciutat conegut arreu, i també combina la dimensió verda i la patrimonial, monumental.<br /><br />Actualment, té unes 25.000-30.000 visites diàries. Aquest és un volum de persones que excedeix la capacitat de càrrega que té el Parc, que seria d’unes 5.000 o 6.000 visites diàries . Per això, a la pràctica, avui dia el Parc ja exclou un ús veïnal en condicions agradables.<br /><br />Per preservar el parc, cal regular-ne l’accés i protegir-lo de l’excés de turistes. Caldrà veure com es concreta, però sempre sota la premissa que aquest accés ha de ser lliure per als veïns i veïnes de l’entorn del parc, i per a la resta de veïns i veïnes de la ciutat.<br /><br />Emplacem a la resta de grups polítics, si estan d’acord amb aquests plantejaments, a trobar els mecanismes necessaris per per regular l’entrada al parc sobre la base d’un ampli consens.ricard gomàhttps://www.blogger.com/profile/00280688364929740927noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-5465488024147393963.post-4985493127445638732011-04-11T19:30:19.171+02:002011-04-11T19:30:19.171+02:00Voldria preguntar quin és el vostre programa respe...Voldria preguntar quin és el vostre programa respecte el Parc Güell. La postura d'ICV-EUiA és la que sembla que defensa Imma Mayol de tancar els accessos al parc? Això no és elitista?<br /><br />Jordi PeiróAnonymousnoreply@blogger.com